25 Mart 2009 Çarşamba

dilberim

bir göz vuruşunla olur insan
hak ile yeksan
o nasıl bakıştır dilberim
göğü titreten suyu yakan
kendimi kendi girdabında boğduran
bir göz vuruşunla ölür insan
ve anlar insan olan

ay ışığı yansıması değildir yakamoz
sevda ateşim de bir kıvılcım değil
bilesin o kendinden harlı
bilmiyorsun gönül değildir bir yap-boz
kırılışı kanlı olur kanlı
ay ışığı yansıması değildir yakamoz
küle dönmüş yangından bedenim
bir dokunuşla istersen gel de boz

Cemal Süreya adının bir harfini attı
elma yedirdi şiirlerindeki kadınlara
bende atacak bir harf de yok
canıyla besledi hüznün kuşlarını
sende kalmış canım benim
bende artık o da yok

kendi girdabımda boğuluyorum
aşk diyorlar ama bence cinayet
intihar dersin bilirim sorsam sana
hem oldum hem öldüm ben
senin o bir göz vuruşunla
tüm harflerini attım adımın
ben yok artık herşey sen
izi mukaddesdir mabedimde
attığın her adımın
dilberim bir bilsen

Hüseyin MAVİCE

Hiç yorum yok: